Publicat per

Em presento jo també!

Soc el Pere Mayans Balcells (l’Hospitalet de Llobregat, 1963), llicenciat en filologia catalana i postgraduat en gestió de la diversitat lingüística i cultural. Catedràtic de llengua catalana i literatura a l’ensenyament secundari. He estat cap del Servei d’Ensenyament del Català del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, on he treballat àmbits com la immersió lingüística, l’ensenyament en català, l’acollida de l’alumnat nouvingut, la gestió de les llengües en els centres educatius, la promoció de la literatura catalana, la relació entre els sistemes educatius dels diversos territoris catalans…

També he fet de professor de màsters sobre l’ensenyament del català com a segona llengua a la Universitat de Barcelona i a la Universitat Autònoma de Barcelona. Des de fa tres cursos soc professor col·laborador de la UOC,  en la qual imparteixo un parell de matèries del grau de Llengua i Literatura Catalanes, així com una assignatura del màster de formació del professorat.

Autor dels llibres Redescobrim els Països Catalans, CAT-llengua i societat dels Països Catalans, Redescobrir l’Alguer  i, recentment, Cròniques negres del català a l’escola. He escrit  més de dos-cents articles sobre la realitat sociolingüística dels Països Catalans i d’altres minories lingüístiques del món –ladins, quítxues, sards, occitans…–. També soc autor de diverses guies de lectura per a l’alumnat de secundària i de materials didàctics per treballar la diversitat lingüística. Mantinc el blog Els pols de la llengua als Països Catalans: –http://blocs.mesvilaweb.cat/pmayans/–.

Debat0el Em presento jo també!